Marken

Marken er en null til tre års avdeling med 15 barn og fem ansatte.

Ring Marken

Skjærviken

Adresse: Haldenveien 165 / 1654 Sellebakk

Ring Marken

Skjærviken

Besøksadresse: Haldenveien 165 /
1654 Sellebakk

Velkommen til avdeling marken. Vi er et dedikert team som ønsker å skape et stimulerende og trygt miljø for de aller yngste barna. Avdelingen vår er innredet med interiør og leker som inspirerer til lek og aktivitet, med vekt på å styrke barnas naturlige nysgjerrighet og utforskning. Mye av tilnærmingen til måten vi tenker på avdelingen er basert på inspirasjoner fra Reggio Emilia filosofien.

Vi legger spesiell vekt på å tilrettelegge for god søvn og nok hvile, og barna har muligheten til å sove i vogner under tak ute på terrassen. Måltidene, en viktig del av dagen, inntas i barnehagens felleskjøkken. Her har vi stoler og bord i barnehøyde, som skaper et rom for barnas medvirkning og selvstendighet, i tråd med prinsippene fra Reggio Emilia.

Beliggenheten vår er fantastisk, med Hunn-feltet rett bak barnehagen og kort vei til strand og sjø. Vi organiserer regelmessige turer dit, samt legger til rette for ulike aktiviteter i vårt eget uteområde. Personalet på avdelingen Marken gir ekstra oppmerksomhet og støtte i den første tiden i barnehagen, slik at hvert barn skal kunne oppleve tilhørighet, trygghet og frihet til å leke, utforske og lære.

Avdelingen vår er åpen og lys, med store vinduer som gir utsikt mot Skivika og Hunnebotn. I tillegg til en romslig garderobe har vi et stort stellerom tilpasset de yngste barna, komplett med vask og toalett.