Flua

Flua er en null til tre års avdeling med 15 barn og fem ansatte.

Ring Flua

Fagen

Adresse: Roald Amundsensvei 166 / 1658 Torp

Ring Flua

Fagen

På avdeling Flua legger vi stor vekt på å skape et trygt og trivelig miljø for både barn og foresatte. I løpet av tilvenningsperioden investerer vi betydelig med tid og omsorg for å sikre at alle skal føle seg trygge og velkomne. Vi ser verdien av å bygge sterke relasjoner, og dette reflekteres i vårt fokus på å opprettholde og styrke barnas gode forhold til alle barn og ansatte på avdelingen. Gjennom hele småbarnstiden fram til overgangen til stor avdeling.

Humor er en viktig del av vår kultur på Flua, og vi er gleder oss over å kunne dele latterfylte øyeblikk med både barn og foresatte. Ingenting slår lyden av et barn som får latterkrampe, og vi legger vekt på å skape en positiv atmosfære der glede og trivsel står i sentrum.

Vi er glade i å utforske nærmiljøet og å utnytte de naturskjønne omgivelsene inne i barnehagen. Med et stort fjell rett utenfor døren gir det barna en unik mulighet til motorisk utvikling, utfordringer og progresjon. Vi ser det som en verdifull erfaring for barna å møte nye utfordringer og utforske verden rundt dem i trygge omgivelser og rammer.

På Flua jobber vi etter inspirasjoner fra Reggio Emilia-tilnærmingen, som vektlegger barnets unike perspektiv og evne til å utforske og lære gjennom kreativ utfoldelse. Den dedikerte gjengen på Flua er opptatt av å skape og å bevare en unik atmosfære hvor omsorg og trygghet er fundamentet for alle situasjoner i barnehagehverdagen. Velkommen til Flua, hvor vi sammen skaper en positiv, utforskende og trivelig barnehageopplevelse.